W poprzednich lekcjach przygotowaliśmy prosty szablon głównej strony. Każdy z nas zapewne ma pomysł na to, jak strona powinna się prezentować oraz jakie dodatkowe funkcjonalności zawierać nasza witryna.
Przede wszystkim musimy zadbać o przygotowanie ciekawych i przyciągających użytkowników treści. W ostatniej lekcji dotyczącej pozycjonowania dowiesz się jak zoptymalizować stronę internetową pod kątem istotnych dla Ciebie słów kluczowych.
Zawartość strony internetowej
Podstrony
W zależności od charakteru witryna powinna zawierać m.in:
- Strona główna – istotne jest pierwsze wrażenie, wygląd oraz zawartość ma zachęcać użytkowników do sprawdzenia kolejnych podstron serwisu oraz ponownych odwiedzin, nie powinna być przeładowana informacjami, w celu zwiększenia czytelności warto pogrupować poszczególne działy strony, dodać aktualności, nowości
- O firmie / O nas – opis naszej działalności, historii, warto wskazać także cel oraz misję, atuty, opis cech szczególnych i wyróżniających na tle konkurencji, referencje
- Oferta – szczegółowe informacje o ofercie, usługach, cennik
- Galeria / Portfolio – zdjęcia naszych realizacji, lista obsłużonych klientów, zdjęcia siedziby, personelu
- Kontakt – zawiera dane teleadresowe, adres e-mail, mapkę dojazdu, formularz kontaktowy
Nawigacja
Istotny wpływ na wygodę użytkowania ma przemieszczanie się pomiędzy kolejnymi podstronami. Nawigacja powinna być czytelna i precyzyjnie kierować użytkowników do interesujących ich treści.
Elementy graficzne, zdjęcia, wideo
Indywidualny i niepowtarzalny przekaz to m.in. bardzo ważne logo, własne elementy graficzne (spójne z pozostałymi materiałami reklamowymi firmy), zdjęcia, materiały wideo. Jednak starajmy się dodawać tylko te niezbędne, aby strona nie ładowała się zbyt długo.
Media społecznościowe
Trudno teraz spotkać osobę, która nie posiadałaby profilu w przynajmniej jednym serwisie społecznościowym. Warto zintegrować stronę z najpopularniejszymi m.in. facebook, twitter. Stanowią świetny kanał komunikacji oraz wartościowe źródło zdobywania nowych klientów.